גמלת סיעוד

גמלת סיעוד היא גמלה הניתנת לאנשים אחרי גיל פרישה שזקוקים להשגחה וטיפול בשל קושי בחמישה קני מידה (=להתהלך בבית, לאכול לבד, להתלבש לבד, להתקלח לבד, שליטה על סוגרים), או שהם נדרשים להשגחה בשל סיכון לעצמם או סיכון לאחרים.

מי זכאי לגמלת סיעוד?

נדרשים 5 תנאים מצטברים לקבלת גמלת סיעוד:

1.  המבקש הוא תושב ישראל שהגיע לגיל פרישה.
  2. הכנסותיו אינן עולות על הסכום הקבוע בחוק.
  3. הוא אינו מקבל קצבה לשירותים מיוחדים לנכים קשים.
  4. הוא נמצא זקוק במידה רבה לעזרתו של אדם אחר בביצוע פעולות היום-יום (להתלבש, להתרחץ, לאכול, לטפל בהפרשות, להתהלך בבית וכדומה), או הוא נמצא זקוק להשגחה בבית למען בטיחותו ובטיחות הסובבים אותו
  5. הוא גר בביתו ולא במוסד הנותן שירותי רפואה, שיקום או סיעוד.

בדיקת הזכאות לגמלה

את התקיימות תנאי הגמלה מבצע ביטוח לאומי ע”י אחיות ורופאים שבדרך כלל מגיעים לבית המבקש ובודקים תיפקודו היומיומי. בדיקה זו אינה פולשנית אך עלולה להיות לא נעימה.

גמלת סיעוד בעין או בכסף?

בשנים האחרונות הוחל בניסוי, שתוקפו הוארך לאחרונה לפיו אפשר לקבל גמלת הסיעוד בעין= בעזרה פיסית למבקש או גמלה בכסף=מתן סיוע כספי למבקש גמלת סיעוד.
גמלת סיעוד בעין
השירותים האפשריים לזכאי לגמלת סיעוד, כל זמן שיש במקום מגוריו השירותים האלה ואפשר לספק לו אותם

• עזרה של מטפל/ ת בבית המבוטח
  • טיפול במרכז יום לקשיש
  • אספקת מוצרי ספיגה חד-פעמיים
  • משדר מצוקה
  • שירותי מכבסה

כמות שעות הסיוע נקבעת לפי רמת התלות אותה קבע הביטוח הלאומי.

גמלת סיעוד בכסף

בכפוף למבחן הכנסה זכאים מבוגרים סיעודיים לעזרה כספית מביטוח לאומי, לפי רמת התלות שלהם בזולת כפי שנקבעה ע”י המעריך שציינו למעלה. גובה הגימלה יכול להגיע עד 2,500 ₪ לערך. הגמלה מיועדת להעסקת עובד צמוד, ישראלי או תושב זר. ההתקשרות נעשית בד”כ מול חברות כוח אדם המתמחות בהבאת עובדים זרים למטרת סיעוד. כמעסיק עובד זר חלות על המעסיק הישראלי חובות שונות וביניהן תשלום ביטוח לאומי ודמי בריאות עבור העובד.

לתיאום פגישת ייעוץ בכל נושא הקשור לגמלת סיעוד, עם עו”ד ביטוח לאומי – עינת בר אילן קיץ,ללא התחייבות, חייגו:  טלפון: 03-9345111 נייד: 054-5588105